Pécsi Tudományegyetem

Nyelvtudományi Doktori Iskola

 

 

A Nyelvtudományi Doktori Iskola bemutatása

Nyomtatóbarát változatPDF változat

A Nyelvtudományi Doktori Iskola 2001-ben alakult. Jelenleg két doktori program működésének adja meg a keretét: az 1995 óta működő Alkalmazott Nyelvészeti Programnak és a 2006-ban indított Doctoral Programme in English Applied Linguistics and TEFL/TESOL (Angol alkalmazott nyelvészet és angol mint idegen/második nyelv tanítás és tanulás) elnevezésű programnak.

 

Pécsi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Program

A 2001-ben alakult Nyelvtudományi Doktori Iskola Alkalmazott Nyelvészeti Programja 1995 óta működik. Kezdettől fogva az alkalmazott nyelvészet szerteágazó interdiszciplináris szakterülete kutatói utánpótlásának biztosításához kíván hozzájárulni.

Az alkalmazott nyelvészet felhasználja a pszichológia, a pedagógia, a szociológia és egyéb alaptudományok eredményeit, és széles szakterületén interdiszciplináris kapcsolatban áll különféle tudományágakkal.

A nyelvvel kapcsolatos tudományos és fejlesztési törekvések közül programunk elsősorban az alkalmazott nyelvészet nyelvpedagógiai, társadalmi és számítógépes nyelvészeti vonatkozásait állítja középpontjába.

A program részletes ismertetése itt található.

 

Doctoral Programme in English Applied Linguistics and TEFL/TESOL at the University of Pécs

The programme aims to provide students with insights into recent issues in applied linguistics related to TEFL/TESOL and solid knowledge of research methods in the field of social sciences, applied linguistics, and language pedagogy. Students will be able to synthesise theoretical and empirical studies, design, conduct, and present their own research both orally and in written form.

The programme integrates research on learner language, language learners and teachers, the process and context of language acquisition into an internationally accepted, coherent framework and provides current knowledge on the research methodology of these fields. The curriculum consists of compulsory and elective courses.

We emphasise empirical language analysis, learner language, language testing, individual differences in learners and teachers as well as research methodology integrating qualitative and quantitative traditions. Special courses prepare students for conference presentations, introduce them into the traditions and academic skills of writing research papers in a wide sociocultural context of applied linguistic, social and pedagogical research.

A detailed description of the programme can be found here.